Re: Konfiguracja routera

Autor: <xluc_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 16 Sep 2005 - 12:18:55 MET DST

> Witam,
>
> Mam zamiar kupić router dal rozdzielenia internetu do dwóch komputerów w
> domu i słyszałem, że konfiguruje się go pod www i dlatego mam pytanie co
> muszę zaznaczyć w przeglądarce (IE60) albo gdzieś indziej, żeby prawidłowo
> chodził. Posiadam łącze LAN osiedlowy, nie mam zewnętrznego IP. Od providera
> dostałem tylko kartkę z takimi parametrami jak adres IP 192.168.84.41,
> maska podsieci 255.255.254.0
> brama domyślna...............
> Preferowany serwer DNS.................
> Alternatywny serwer DNS..................

W przeglądarce wpiszesz adres IP routera, potem login i hasło i będziesz go
mógł konfigurować (nie podłączaj go od razu do sieci WAN). Możesz sklonować na
nim adres MAC swojej karty (tak dla bezpieczeństwa aby twój dostawca nie maił
pretensji,że rozdzielasz łącze). Potem w zakładce WAN(lub coś podobnego)
wpiszesz parametry które dostałeś od dostawcy intenetu. Zakładka LAN to już
Twoja sieć wewnętrzna, możesz włączyć na routerze serwer DHCP-tak będzie
najprościej. resztę bardziej zaawansowanych ustawień znajdziesz na pewno w
instrukcji routera.