Re: Czas reakcji 25ms <<>> filmy 25FPS i 30FPS

Autor: ..::Friend::.. <guciotek_at_gazeta.pl>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 11:30:31 MET DST

> Czy jestes w stanie zauwazyc różnice w intensywnosci smużenia pomiedzy
> 8ms (TN), a 25ms (PVA/MVA)? Jesli tak, to czy jest onw w/g Ciebie
> wyrazna?
> Pozdr,
> P.

bez porownania...

roznica jest tak ~2x szybciej na TN8ms na tej matrycy jest tylko lekkie
rozmycie-utrata ostrosci w szybkich grach (ut2004) zwłaszcza jak ktos ma
duzy FPS ~50-100klatek to rozmycie na TN8ms jest widoczne. Na PVA tez
podobne ale większe rozmycie lecz dodatkowo bardziej przeszkadzają
"duchy" tzn cieme elementy obrazu pozostawiają kopię w kolejnych
klatkach znacznie wyrazniejszą od innych jasniejszych elementów - to
efekt tego ze przejscia przy niskich odcieniach są znacznie bardziej
wolniejsze od tych jasnych i sięgają 100ms.

Na zwykłej PVA 25ms wystarczy po kolorowym pulpicie przeciągnąc małe
czarne okno i juz wyraznie widac "slimaczenie się" tz okno pozostawia na
chwilę swoją kopię w poprzednim miejscu.

Pamiętam jeden z pierwszych monitorw jaki testowałem to była 101920B PVA
25ms a obok stał LG 1930B SIPS 25ms i własnie przeciągałem takie czarne
okno i na tej PVA zostawał ogromny slad a na LG go nie było a przeciez
oba monitory mają wg specyfikacji producenta czas reakcji 25ms.

W grach wyscigowych na PVA w jasnych scenach jak mijasz ciemne drzewa to
te drzewa zostawiają wyraznego ducha ktorego na pewno lekkim rozmyciem
nie mozna nazwać.

Na PVA z dobrym dopalaczem jest jak na TN ~ 12 -16ms

GM