Re: Czas reakcji 25ms <<>> filmy 25FPS i 30FPS

Autor: Mike <kimeUSUNTO_at_interia.pl>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 10:29:52 MET DST

..::Friend::.. wrote:
> W praktyce nawet w filmach na ciemnych scenach widać smuzenie na PVA.
> Ale wszystko zależy od oglądającego bo jednemu to przeszkadza drugiemu
> nie. Są osoby (wystarczy poczytać komentarze w komputroniku) które mają
> belinee 101920B (PVA) i w grach nie widzą smuzenia, u mnie takie opinie
> wywołują śmiech gdyż jestem wyczulony na punkcie zjawiska zwanego
> "smuzeniem" i widzę je nawet na najszybszych matrycach TN 8ms.

Tak całkiem poza tematem przypomniała mi się śmieszna historia z
przeszłości, kiedy to po wprowadzeniu na rynek trinitronów część ludzi
grzmiała nad uniemożliwiającymi pracę paskami podtrzymującymi maskę.
Dziś nikt już o tym nie pamięta - albo oślepli, albo zamiast wypatrywać
pasków wzięli się za robotę;)

Potrafić dostrzec, a widzieć ciągle to spora różnica. W praktyce
człowiek koncentruje się na wykonywanym zadaniu i takie detale zostają
pominięte. Słyszycie tykanie zegara? Tak?! W sposób ciągły czy dopiero
gdy się na tym skoncentrujecie?;)

Nie zakładam swojej nieomylności, być może faktycznie niektórzy
dostrzegają to w sposób bardziej dotkliwy. Niemniej warto sprawdzić do
jakiej grupy się należy i to najlepiej zasiadając przed przyszłym
nabytkiem do najczęściej wykonywanego zajęcia na kilkanaście minut.

Pozdrawiam
Mike