Re: Czas reakcji 25ms <<>> filmy 25FPS i 30FPS

Autor: ..::Friend::.. <guciotek_at_gazeta.pl>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 09:09:38 MET DST

Użytkownik "PSYLO" <psylo.wytnijto@o2.pl> napisał w wiadomości
news:dgauul$3hi$1@inews.gazeta.pl...

> A czy to jest łączny czas zapalania i wygaszania piksela?

Jest to czas łączny tylko ze czasy przejsc monitora "25ms" na matrycy
PVA sięgają nawet 100ms a dla monitora SIPS tez okreslanego jako "25ms"
sięgają tylko ~50ms. Dla matrycy TN okreslanej jako "8ms' sięgają ~30ms.

Tu masz wykresik czasow reakcji matrycy PVA(trzeci wykres od gory):

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/20inch_6.html

W praktyce nawet w filmach na ciemnych scenach widać smuzenie na PVA.
Ale wszystko zależy od oglądającego bo jednemu to przeszkadza drugiemu
nie. Są osoby (wystarczy poczytać komentarze w komputroniku) które mają
belinee 101920B (PVA) i w grach nie widzą smuzenia, u mnie takie opinie
wywołują śmiech gdyż jestem wyczulony na punkcie zjawiska zwanego
"smuzeniem" i widzę je nawet na najszybszych matrycach TN 8ms.

GM