Re: Kupno laptopa 3000-5000 zł

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 13 Sep 2005 - 19:42:17 MET DST

"Seoman" <Rao17.USUN@TO.op.pl> wrote in
news:dg6jeu$8ve$1@inews.gazeta.pl:

[...]
> tańszy. Założenia są takie, że będę potrzebował z 60GB dysku, matrycy
> programowania, nauka, trochę oglądania filmów, mediów, może trochę
> grania - byłoby miło, gdyby grafika 3D jakoś rozsądnie działała, choć

jezeli mialbym wybierac miedzy roznymi wynalazkami a dobrymi markami,
to bez zastanowienia bralbym poleasingowy IBM T40 (albo jakis wyzszy
model);

np. taki jak na tej aukcji:

obecnie na allegro mozesz bez problemu kupic IBM T tej klasy, ktore
maja praktycznie nieuzywane baterie (mniej niz 20 cykli ladowac w
zyciu baterii) i starczaja na grubo ponad 3 godziny pracy;

takie T40 (centrino w zestawie: 1.5GHz, 512MB, 40GB) ma co prawda
lekko gorsze parametry niz bys chcial (np. matryca tylko 14.1",
mniejsze dyski); ale za to ma bardzo porzadna karte 3D, jest
bardzo porzadnie wykonane i lekkie;

no i takie T40 to okolo 3,5kPLN;

jezeli studiujesz na kierunkach okoloinformatycznych to masz pewnie
dostep do licencji MSDNAA i nie musisz sie martwic o zakup windowsa;

> nie jest to priorytet. Nie będzie jakiegoś poważnego developmentu, nie
> jest to sprzęt do pracy. Zależy mi na komforcie, dobrym serwisie,

dobry serwis?? hmmm; no jestem zdania, ze IBM-y sa bardzo niezawodne;
modele T4x sa bardzo popularne i ze znalezieniem czesci zamiennych
nie powinno byc problemu; zas porzadni handlowcy z allegro oferuja
serwis sprzetu rowniez po wygasnieciu ich gwarancji; poza tym sam
sprzet jako taki posiada gwarancje producenta (tylko nie wiem na jakiej
zasadzie sie ja realizuje - moze potrzebny jest dowod zakupu??);

> niezawodności. Jakie firmy brać pod uwagę, jakie modele? Na jakie
> komponenty najbardziej zwracać uwagę, i czego unikać. Dzięki z góry za
> wszelkie sugestie:)

jezeli chodzi o WinXP, to IBM ma taki SoftwareInstaller, ktory sam
na podstawie web servicow sprawdza najnowsze dostepne sterowniki
(w tym aktualizacje BIOS), zas komponenty komputera tez nie sprawiaja
najmniejszych problemow; no i co wazne - dosyc gladko idzie uruchomienie
desktopowych dystrybucji linuxa na tych notebookach;

jezeli masz sie meczyc z jakastam konfiguracja nie-centrino w cenie
okolo 4kPLN i wysylac komputer co kilka miesiecy do serwisu, to moim
zdaniem znacznie lepiej wydac ta kase na IBM T4x (centrino);

pzdrv;
adas;