Re: Drukowanie spod DOSa - bardziej wšsko

Autor: Jozef <jozef000_NO_SPAM__at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 12 Sep 2005 - 13:07:18 MET DST

> Nie zauważyłem grupy o DOSie, dlatego przepraszam, jeżeli Ÿle piszę.
>
> Chodzi o taki problem - jest sobie program DOSowy (księgowy -
> autorzy
> programu już nie istniejš). Przystosowany jest on do wydruku na
> igłówce z
> szerokim wałkiem. Chodzi o to, że takiej drukarki nie mam, a
> potrzebuję
> zrobić wydruk. Da się wydrukować na drukarce A3, ale ostatnia
> kolumna się
> nie mieœci. Próbowałem ustawić drukowanie w poprzek strony, ale
> program nie
> [...]

W przypadku, gdy program nie ustawia drukarki, to można przed
uruchomieniem programu wysłać do drukarki kody PCL (albo PJL)
sterujące rodzajem znaków.
np. (PCL)
←E☼←(s16.6H
albo
←E☼←(s24H
(nie wiem jak to pójdzie)
"Znak o kodzie 27" "duża litera E" "znak o kodzie 15" "nawias okrągły
lewy" "16.6H"

zapisać do pliu plik.txt i wysłać do drukarki komendą
copy/b plik.txt lpt1

Jeżeli program resetuje drukarkę to nic nie da.

Proponuję sprawdzić najpierw, może jest jakiś plik konfiguracyjny.

--
Józef