Re: pomocy wirusy mnie zaatakowaly!

Autor: Proximus <proximus84_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Sun 11 Sep 2005 - 22:07:06 MET DST

  Rude Gal napisał(a):
> [...]
> okazuje sie ze mam wirusy typu Worm.Beagle i Trojan.wind. Zainstalowalam
> sobie antywira avast, wszystko byloby ok gdyby nie to ze skanowal dysk przez
> 2 godziny i nie skonczyl (przerwalam bo mialam dosyc czekania). Strasznie
> dlugo mu zajmowalo skanowanie Temporary Internet Files... w zwiazku z tym
> mam pytanie czy mozna usunac wszystkie pliki z tego folderu by choć troszke
> przyspieszyc skanowanie? Z tego co wiem to nie pelnia one duzej roli... I
> prosze poradzcie mi jeszcze dobry, szybki antywirus ktory uleczy mojego

To jest grupa sprzętowa, więc żeby nie było NTG...
dysk podłącz do innego "czystego" (nie zainfekowanego) kompa z
antywirusem i aktualna bazą sygnatur. Przeskanuj go, a później podłącz u
siebie. Wirusy będą usunięte.
Dobrze byłoby też zrobić backup cennych danych, sformatować dysk,
podzielić na partycje. Zainstalować system operacyjny (pewnie masz coś z
M$), antywirusa (Kaspersky, MKS, Avast, NAV lub inny), firewalla
(Sygate, Kerio, ZoneAlarm, NIS lub inny) i program antyspyware
(Ad-Aware, Spybot). Póxniej jeszcze zainstalować Firefoxa i Thunderbirda
lub inne niż IE i OE przeglądarke WWW i klienta poczty.

> Dzieki z gory :)

Proszę bardzo. na przyszłość rada: czytaj opisy grup, żeby Cię inni nie
zjedli.

> pozdrawiam

Ja również.

--