Re: pomocy wirusy mnie zaatakowaly!

Autor: x4y4 <xxxxyyyy_at_op.pl>
Data: Mon 12 Sep 2005 - 05:45:45 MET DST

> dlugo mu zajmowalo skanowanie Temporary Internet Files... w zwiazku z tym
> mam pytanie czy mozna usunac wszystkie pliki z tego folderu by choć
troszke
> przyspieszyc skanowanie? Z tego co wiem to nie pelnia one duzej roli... I

to moze konkretnie odpowiem na Twoje pytanie.
Wnosze, ze uzywasz przekletego Internet Explorera a wiec w jego ostatniej
wersji narzedzia -> opcje internetowe -> w opcji tymczasowe pliki
internetowe opcja usun pliki (usun cala zawartosc off-line)
W Mozzilla Suite albo w Firefoxie (w miare podobne miejsce) edycja ->
preferencje -> nawigator -> historia -> wyczysc historie
W Operze narzedzia -> preferencje -> historia -> wyczysc

> prosze poradzcie mi jeszcze dobry, szybki antywirus ktory uleczy mojego
> kompa.

wszystko zalezy od tego ile plikow i jakiej wielkosci masz na dysku. Nie
zawsze trzeba puszczac skanowanie z innego komputera uprzednio wykrecajac
swoj dysk. Pewnie ze byloby dobrze tak zrobic ale IMHO niekoniecznie trzeba
zrywac plomby gwarancyjne badz szukac ERD commandera czy Live XP.
Nie bardzo mozesz sobie przyspieszyc skanowanie swoje niestety _musi_
potrwac. Wypij kawe zjedz cos cos sobie obejzyj w TV :-).
Przed wlasciwym antywirusem polecam przeskanowac komputer Microsoft
Antispyware (wrzuc nazwe na gogle to powinno sie znalezc miejsce gdzie lezy
free beta na razie)
Potem albo Avast (dobry program bo skanowanie przeprowadza przed wlasciwym
uruchomieniem sie systemu), AVG Free
(http://free.grisoft.com/doc/2/lng/us/tpl/v5), lub antivirxp
(http://www.free-av.com/) Dobrze tez jesli bys przeskanowala sobie sprzet
adaware personal i search&destroy moga rowniez pomoc.
Na przyszlosc polecam sie przelamac i uzywac innych przegladarek nie
opartych na silniku IE. Sa szybsze i bezpieczniejsze.

zdrowko ;-)
x4y4