Re: Stary komputer i RAM

Autor: Michal Lukasik <michu_at_albedo.CUTart.pl>
Data: Sun 11 Sep 2005 - 03:29:21 MET DST

Dnia 11.9.2005, Roman napisał(a):

> Komputer znajomej to Pentium 300 MHz i 64 MB RAMu, dysk 16GB, TNT2 M64
> 32MB.
> System Win 98 ale podpięty do internetu bez żadnego amtywira po miesiącu
> tak zwolnił że nie dało się go używać.

Skąd zdziwienie?

> Moje pytanie: Czy zwiększenie tylko RAMu do 512 MB bez ruszania
> pozostałych elementów oraz zainstalowanie Win XP i np Nortona ma sens?

RAM - owszem. XP - zapomnij (miałoby to sens gdyby ktoś "kontrolował" tego
XP, ale mniemam, że Twoja znajoma nie "zapanuje" nad nim).
O Nortonie zapomnij bez względu na konfigurację (choćby ze względu na cenę,
można mieć dużo lepszy soft i to za free do użytku domowego).

> Czy trzeba by jednak jeszcze zmienić procka.

Nie. Dla 98SE wystarczy, poza tym ewentualny upgrade zależy to od Jej płyty
głównej.

> Ten komputer w ogóle nie ma być do gier, a tylko do internetu (chello 256)
> i pracy z wordem.

W takim razie po co Windows?!?!?!

> Co byście zrobili żeby chodził jako tako jak najmniejszym kosztem?

Zmienili OS, dołożyli RAM, ewentualnie HDD na szybszy.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/    UIN 53883184  GG#1902559