Re: Problem z kartą graficzną :-/

Autor: SHP <shp80.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Sat 10 Sep 2005 - 13:51:11 MET DST

INNY <tajn0s_agent0s@prl.com> napisał(a):

> Włoż inną grafikę, jeśli nie pójdzie to jestem prawie pewien, że to wina
> karty grafiki.

Zmieniłem kartę na Rivę TNT 2 16MB. Komputer odpalił bez problemów. Wgrałem
odpowiednie sterowniki i już się mogę cieszyć większą ilością kolorów i
pixeli :-) Natomiast tę kartę S3 Savage4 8MB postanowiłem włożyć do kompa, z
którego wcześniej wyprułem rivę. Tutaj również wszystko odpaliło, z tymże
rozdzielczość obrazu to max 640x480 i 16 kolorów... Okazało się, że na płycie
ze sterownikami do rivy mam też sterowniki do savage4.. Włożyłem płytkę i
automatycznie pojawił się ekran instalacyjny ze sterownikami do Savage'a.
Jednak po zainstalowaniu wszystko jest po staremu, zarówno max. rozdzielczość
jak i kolory. Zastanawiam się czasem, czy ta karta może faktycznie obsłużyć
więcej, niż 16 kolorów... Model jest z 1999 roku i raczej mało wątpliwe, by
producenci wypuszczali 16-kolorowe karty w tym okresie, ale.. Tylko co
zrobić, by zwiększyć rozdzielczość i liczbę kolorów? Wlazłem do Biosa, tak
jak pisałeś - AGP ustawione jest obecnie na 4x - nic nie zmieniałem jeszcze.

Pozdro
Tomek