Re: Czy wystarczy mocy ?

Autor: ..::Friend::.. <guciotek_at_gazeta.pl>
Data: Fri 09 Sep 2005 - 15:42:17 MET DST

Użytkownik "miab" <miab1@fibernet.pl> napisał w wiadomości
news:dfs1i0$osu$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Skąd wiesz?

pisałem o tym na grupie, poszukaj:)
(w skrocie: watomierz wpięty na zasilaniu kompa + teraz dodatkowo
amperomierze na zasilaniu procka, GF6800, napędów i częsciowo płyty)

np procesor pentium 3.0 GHz Northwood pobiera całą moc z dodatkowej
wtyczki 4pin 12V, płynący tam prąd sięgał 6.8A co daje 81.6W czyli
praktycznie identycznie jak w specyfikacji INTELA dla tego procesora
(81.9W)

Dodam tez ze tylko prime95 potrafił max obciązyć procka, zadna gra nie
dawała pełnego obciązenia CPU.

Co prawda watomierzem na zasilaniu zmierzyłem moc pobieraną z sieci
przez kompa i nie uwzględniłem sprawnosci zasilacza ale tez nie byłem w
stanie wywołać full obciązenia kompa (a taką sytuację przewiduje strona
http://www.jscustompcs.com/power_supply/ )

cytat:
"The total amount this calculator figures is for all devices running at
peak utilization."

Sytuacja pełnego obciązenia w praktyce prawie nie występuje, np dysk
przy maksymalnym obciązeniu ciągnie z 12V 0.6A natomiast w chwili
rozruchu ten prąd skacze do 1.6A, podobnie z napędami DVD, tylko w
przypadku jednoczesnego wsadzenia do obu napędów DVD płyt, w chwili
rozpędzania następował skok zapotrzebowania na moc o ponad 70W

GM