Re: Pilne - wentyl lub inne ch³odziwo do procka

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Wed 07 Sep 2005 - 11:47:54 MET DST

Dnia Wed, 7 Sep 2005 11:20:50 +0200, Prekto napisa³(a):

> Witam,
>
> potrzebujê wymienic jak najszybciej wentyl na procku AMD64 -939- 3000 i
> p³yta Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 nForce3 (sprzêt jak ni¿ej) i tutaj siê
> jestem w kropce ... nie wiem jaki. zastanawiam siê czy warto rozkrêcaæ p³ytê
> aby zastosowaæ radiator np. THERMALRIGHT XP-90 lub THERMALTAKE SONIC TOWER
> czy mo¿e bez zbêdnych robót kupiæ ARCTIC FREEZER 64 lub Gigabyte 3D Rocket
> Cooler-Pro.

Rozumiem, ¿e przez zmianê coolera chcesz osi±gn±æ lepsz± wydajno¶æ i
(lub)wiêksz± cisze. Wobec tego Gigabyte 3D rocket odpada - bo ani on
wydajny ani cichy. Nastêpna rzecz jest taka, ¿ê twoja p³ytka ma plastikowy
backplate (p³ytka przytrzymuj±ca koszyczek do którego mocuje siê proca),
który jest niekompatybilny z XP-90, wiêc musisz kupic metalowy backplate z
koszyczkiem (chyba na angela.pl widzia³em). Thermaltake Sonic tower pewnie
ma takie same mocowanie jak Xp-90 wiêc backlate te¿ do wymiany. Z arctic 64
jak i z Pentagramami nie powinno byæ ¿adnych problemów. A co wybraæ?
Najwydajniejsze powinny byæ XP-90 i sonic tower. Pamiêtaj, ¿e do X90
bedziesz musia³ dokupiæ dobry i cichy wentylator (w komplecie brak). Arctic
64 bêdzie równie¿ bardzo wydajny, ale poni¿ej 1500 RPM bêdzie dopiero
zadowalaj±co cichy. Mo¿na równie¿ rozwa¿yæ zakup pentagramów z serii QVC100
i TT big typhoon (bardzo wydajny i cichy ~170z³). W kategorii
cena/wydajno¶æ/g³o¶no¶æ raczej wygra Freezer64. Tak mniej wiêcej w du¿ym
skrócie przedstawia siê moja opinia :) Zyczê udanych zakupów.

> serdecznie dziêki za pomoc w wyborze ;))
>
> pozdrówka
> Prekto

pozdr.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam