Re: dym z kompa

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Mon 05 Sep 2005 - 17:47:28 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986@NOSPAMwp.pl> napisał w wiadomości
news:dff0r8$ai0$9@atlantis.news.tpi.pl...
> BTW to kiedy należy zacząć się obawiać? W kompie mojej siostry
> wiatraczek w zasilaczu nieco hałasuje, ale to i tak nic w porównaniu z
> tym, co wyczynia wentyl u mojego znajomego. ;)

To wygląda tak - zatrzymuje się wentylator a komputer raczej pracuje,
po czasie (nawet kilka dni) zaczyna śmierdzieć zasilacz... Wcale to nie oznacza,
że się spalił, ale już ostro nadwyrężony.
Wentylator kosztuje 15-20zł
Wymiana jest bardo prosta:
- rozkręcasz zasilacz
- wykręcasz stary wentylator
- podłaczasz zasilanie wentylatora:
a) jak jest podłączany "wtyczką" do płyty głównej zasilacza, to tylko wypinasz
i wpinasz nowy wentylator (przed zakupem warto zobaczyc, jak jest podączony
wentylator)
b) jak jest wluotwany, to albo przelutowujesz nowy wentylator, albo chamsko
ucinasz przewody, zabezpieczasz je przed zwarciem a zasilanie podłączasz
bezpośrednio do wtyczki molexowej (ta szeroka zasilająca, jak wchodzi np. do dysku
twardego)
- pamiętaj, aby ładnie odkurzyć zasilacz
- poprawnie zamontuj wentylator (ma _wciągać_ powietrze do wnętrza zasilacza
z obudowy, czyli dmuchać _na zewnątrz_ - na wentylatorze jest prawie zawsze strzałka
pokazująca obieg powietrza...)

> Z drugiej strony miałem do czynienia ze starym komputerem, w którym padł
> wiatrak w zasilaczu i pracował tak Bóg jeden wie ile, nawet nie zwróciłem
> uwagi na cichszą pracę. Nic złego się z nim nie stało.

Czasy się zmieniają, zasilacze 400W potragią wytowrzyć ciepło, które pozwala
przetrwać chłodną zimę :>

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,