Re: jaki sprzet w klasie sredniej - pilne bo wypadlem z obiegu

Autor: Proximus <proximus84_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Mon 05 Sep 2005 - 15:04:55 MET DST

Luke napisał(a):
> witam
> jakis czas temu wypadlem z "wyscigu zbrojen", bo po prostu przestalem
> grac. teraz pojawila sie wolna kasa i postanowilem to przeznaczyc na
> sprzet. do wydania jest jakies 2 tys.
> potrzeba pamieci - 1GB

Ja używam Twinmosów 2x512 MB.

> procka - ma byc AMD tylko co teraz sie kupuje ? jakiegos semprona (754)
> czy moze cos pod podstawke 939. ktora jest przyszlosciowa ? czy pod 754
> beda dalej robione szybsze procki, czy to co jest to juz koncowa ? a pod
> 939. no i widze ze semprony pojawily sie 64 bitowe, pchac sie w to ?

Socket 939 pod AMD. Socket 754 będzie powoli wycofywany. Lepiej dorzucić
trochę do Socket 939.

> plyta glowna - moze byc agp + dodatkowe kontolery IDE, moze SATA czy
> jeszcze cos nowego sie pojawilo ? VIA czu nVidia ? w ogole pod te procki
> to jakie oznaczenia chipsetow sa via co ?, albo nforce ile ?

nVidia nForce4, płyta najlepije z PCI-E, warto też zainwestować w SATA.
Poza tym cóż jeszcze... Kup gigabyte za ok. 360 zł. Nie pamiętam modelu.
Jolly Roger ci powie, który to mdoel.

> karta graf - tu sie orientuje jako tako i pozostane przy nvidii chyba
> jakas 6600 czy cos takiego.

6600, ale to kwestia ile masz kasy...

> moze ktos prosto i jasno mi to opisac, bo czasu malo, a kasa pojdzie w
> rozne potrzebne rzeczy ?
> znaczy krotki kurs tego co teraz w kompach jest mi potrzebny.
> prosze mnie nie odsylac do dziesiatek stron.

na priv napisz.

--
Proximus