Re: jaki socket, jaki dysk, jaka karta graficzna

Autor: GolDek <waldoo_at_o2.pl>
Data: Sun 04 Sep 2005 - 23:41:23 MET DST

szlafrok napisał(a):
> mam dylemat
> musze zlozyc znajomem komputer, ma sluzyc glownie do pisania prac i
> internetu, ale takze do ogladania filmow i materialow multimedialnych,
> gry nie wchodza w rachube.

Tym zadaniom podoła komputer zbudowany na podzespołach z ubiegłego
wieku, więc jeśli kupisz nowy to niezależnie od wyboru każdy będzie się
nudził.

> Dawno nie skladalem komputera i nie wiem co obecnie warto sie pakowac?
> wybralem socket 775

Wg mnie kiepski wybór, nawet intel przyznaje że procesory z rodziny P4
mu nie wyszły, i do notebooków wsadza w 99% procesory oparte na
architekturze PIII. Pomyśl o AMD.

> Nie wiem czy zdecydowac sie na SATA czy standardowe ATA, a takze jaka
> karta graficzna, klasycznie AGP czy PCIExpress ? dlatego utknalem przy
> wyborze plyty glownej ;)

Za jakiś czas jak będziesz zmieniał sprzęt i zechcesz podpiąć oprócz
nowego stary dysk do nowego komputera to pewnie łatwiej będzie podpiąć
SATA niż PATA. Choć może się zdarzyć, że nie podepniesz ani tego ani
tego. To samo dotyczy AGP i PCIEx. A do tych zastosowań ja kupiłbym
płytę ze zintegrowaną grafiką, ale ja szanuję ciężko zarobione
pieniądze, a nie każdy musi postępować w ten sposób.

Pozdr