Re: programy do zarządzania wiedzą (akademicką)

Autor: MarlonB <małpa_at_wieloryb.kom>
Data: Sun 04 Sep 2005 - 18:05:36 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986@NOSPAMwp.pl> napisał w wiadomości
news:dff0qv$ai0$2@atlantis.news.tpi.pl...

> Nie przesadzasz?

Ani troche.

> Może nieco trudniej się z niego korzysta mając pewne
> przyzwyczajenia Windowsowe, ale ten system ma sporo zalet istotnych przy
> pracy typu desktop. Na Linuxa nie uświadczysz czegoś takiego jak program
> antywirusowy - nie jest potrzebny, wirusy na ten system można policzyć na
> palcach i nie zainstalują Ci się w systemie, chyba że sam tego chcesz albo
> jesteś ekstremalnym przypadkiem człowieka niemyślącego, który np. robi
> wszystko zalogowany jako root. ;) Sam będę musiał poważniej zainteresować
> się tym systemem.

Wirusy nie sa zadnym argumentem. Tak samo jak łatwość obsługi windowsa.
Do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic. Ja mowie ze swojego doswiadczenia.
Mialem linuksa zainstalowanego jako desktop przez rok (oczywiscie mam z tym
systemem doczynienia na codzien, nie u siebie na kompie)
i musze przyznac, ze bylo z nim mnostwo problemów - głownie ze standartami.
Jesli chce sie cos szybko zrobic,
to wlasnie w tedy okazuje sie ze cos trzeba obejsc, przekrecic, albo wogle
to zostawic.
Pewne sprawy byly rozwiazywalne, ale co z tego jak tracilo sie czas.

> Wadą jest to, że są problemy z grami, ale jeśli się dużo (lub wcale) nie
> gra, to można się pokusić o instalację Linuxa. Co prawda Windows może i
> jest
> nieco łatwiejszy w obsłudze, za to Linux przewyższa go, i to znacznie pod
> względem stabilności, możliwości skonfigurowania wszystkiego według
> własnych
> potrzeb, dużo większej odporności na wirusy i ataki.

no to pojechales ostro. Stabilnosc jest taka sama, jak nie mniejsza. Okienka
pod linuksem
sa duzo wolniejsze od windowsa i lubia sie zawieszac. I uwierz mi ze WinXP
mozna bardzo szeroko konfigurowac.

Mozliwe ze mowisz o stabilnosci jesli sie okienek nie uzywa, ale to inna
bajka.

> Jeśli planujesz zakup laptopa, to masz jeszcze jedno wyjście - zakup
> czegoś
> ze znaczkiem nadgryzionego jabłuszka (tylko nie bijcie ;P).

Laptop, jak sama nazwa wskazuje :> jest urzadzeniem przenosnym i
instalowanie czeges egzotycznego
mija sie z celem. Po co? NIC sie nie zyska, mozna ewentualnie miec problemy.

Linux ma tak samo daleko do desktopa, jak windows do serwera.