Re: Monitor - male wady w wyswietlaniu

Autor: <webmajsterek_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 01 Sep 2005 - 16:19:33 MET DST

> Użytkownik <webmajsterek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
>
> testowalem na nowym kablu ze sklepu... nic nie dalo

> jednek
> literach
>
> to nie to

> moga
> transformatory . w
> czasem
> kiepski
>
> mam opcje minimalizoawania mory ale to nic nie daje - moze droszke inaczej
> ten cien wyglada ale za to litery sa nieostre, to ja juz wole ten cien bo
> przynajmniej oczy sie nie mecza...

no to za lezy od wielkosci liter -- im mniejsze litery i wieksza rzodzielczosc
tym wieksza role gra zbierznosc kolorow -- ty wolisz jak sie tobie literki
rozmazuja ( albo nosisz juz okolaary i one nieco niweluja ten elekt albo wedlug
mnie to powod pojscia do okulity bo masz jakas wade wzroku ) -- ja np nie
mogl bym czytac takiego ekranu w ktorym zbierznosc ( fokus ) jest rozjachana .

> generalnie to widac to we wszystkich rozdzielczosciach ale im mniejsza tym
> mniej widoczne to to (w 640x480 jest juz praktycznie niewidoczne)

na 99 % jestem rpzekonany ze to fokus - z tego co napisales . im mniejsza
rozdzielczosc tym zbierznosc ma mniejsze znaczenie bo piksle sia giatycznie
grubie -- a wiec nawet jak rozjedzie sie zbierznosc to na sasiednim pikslu to
przzzesuniecie nie ma znaczenia bo jest tlumione przez wlasiwy kolor .

a im mniejszy piksel tym wiksza to ma znaczenie precyzyjne rysowanie ze
wszystkich dzial .

a ten progami co polecam przetestowales ??
obejrzales obudowe czy masz gdzies miejsce na krecenie zbierznoscia ?? bo jak
nie ma a efekt tobie bedzie jednak rpzeszkadzal to trzeba isc do serwisu --
powinni zrobic natychmiaast jak sie znaja .