Radeony jak wino - im starsze tym lepsze?

Autor: Grzegorz Kapusta <traper_at_cashflow.com.pl_USUN_TO>
Data: Wed 31 Aug 2005 - 10:52:54 MET DST

Witam,

Była sobie bardzo wydajna karta serii 8500. Na podstawie lektury archiwum
wiem, że potem działy się cuda, tzn. karta co jakiś czas poddawana była
kolejnym orżnięciom, najpierw 8500LE, potem z tego 9100 (właśnie - z tego
czy z 8500? - bo z obydwiema wersjami się spotkałem), potem 9100,
potem 9100L i na końcu zupełna porażka czyli 9200. Po drodze jeszcze
9000. I chyba dopiero 9550 jest wydajniejsza od staruszka 8500, tak?

Jednak moje główne pytanie dotyczy wyjścia TV. Serie 8500/9100 mają
do tego osobny układ Ati Rage Theater i są bardzo chwalone za jakość
obrazu na TV. Nowe Radeony już tego układu nie posiadają, czy w związku
z tym widać pogorszenie jakości obrazu TV? Załóżmy, że mowa o firmowych
kartach, np. Gigabyte.

I jeszcze jedno. Wszystkie 8500/9100 jakie widziałem mają chłodzenie
za pomocą wiatraka, a w opiniach można o nich przeczytać "zabójcy
zasilaczy no-name" ze względu na duży pobór mocy. Natomiast nowe
układy 9550 są chłodzone główne pasywnie - czy tutaj pobór mocy
jest znacząco mniejszy?

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta