Re: GF6600 i Barton 2600+

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sun 28 Aug 2005 - 15:15:19 MET DST

Użytkownik "Piter" <spamtrap@honda.bt.pl> napisał w wiadomości
news:deqc29$kf6$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "Jolly Roger" <dsbrak@maila.w.pl> napisał w wiadomości

> A masz cos na poparcie tej tezy? Ja rozumiem ze GPU oblicza to i tamto ale
> CPU ma jednak pewien wplyw.

W grze FEAR bardzo czytelnie to pokazali. Dział Options/Performance dzieli
się na dwie części: w pierwszej manewruje się opcjami za które odpowiada
procesor, w drugiej tymi za które odpowiada karta grafiki. Czyli łatwo
ustawić opcje w zależności czy ktoś ma słabego proca i szybką kartę czy
odwrotnie. A engine FEAR to BTW stary, dobry ale ciągle udoskonalany przez
Monolith silnik Lithtech wywodzący się jeszcze z Blood2 sprzed ponad pięciu
lat.

Fizyka w grach odgrywa coraz większą rolę. Zresztą wystarczy spojrzeć na
fizykę w grach na najnowsze konsole PSX3 i XBOX360 (link do Killzone2 jakby
ktoś nie widział:
http://max5.nd.e-wro.pl/movies/KillzoneII_ps3_e35.wmv)
Oczywiście konsole te mają znacznie szybsze CPU od pecetowych; X360 ma
trój-rdzeniowy PowerPC 3.2GHz (architektura PPC jest lepsza i efektywniejsza
od x86, ale niestety niekompatybilna z nią), a PS3 ma całkiem nowy
8-rdzeniowy procesor Cell (wydajność ponad 1 Teraflop, więcej niż -naście
lat temu najszybsze kompy świata)

Jeszcze w tym roku mają wejść karty przyspieszające obliczenia fizyki (PPU)
do pecetów. Z demonstracji pierwszego z nich - PPU Ageia wynika że dysponują
one zncznie szybszą akceleracją fizyki niż najnowsze dzisiejsze CPU (demosy
te robione są najczęściej w formie porównań między "starą" (dzisiejszą)
fizyką, a nową (liczoną prze PPU)). Jeśli projekt nie zostanie "udupiony" to
szykuje się rewolucja na skalę nie mniejszą niż 8 lat temu wejście Voodoo1.