Re: Co to jest Pixel Fillrate i Texel Fillrate ?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sun 28 Aug 2005 - 13:01:05 MET DST
Message-ID: <des530$dr4$1@atena.e-wro.net>

Użytkownik "Jolly Roger" <dsbrak@maila.w.pl> napisał w wiadomości
news:18cjxsegg5cy8.vun8njzy1bug$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 28 Aug 2005 12:14:16 +0200, Bruno Ramone napisał(a):
>
>> W evereście podaje mi wartości 1000 Mpixeli/sek w obu przypadkach.
>> Karta Sapphire Radeon 9550 128MB 128-bit.
>
> No i tak ma być na niepodkręconej karcie. Skąd to się bierze? Ze wzoru:
> ilość potoków*częstotliwość rdzenia. Więc 4x250=1000. Cyli twoja karta
> może
> wypełnić 1000 Mpix na sekundę (i tyleż samo megatekseli).

Gwoli uzupełnienia: w każdym takcie każdy potok "obrabia" jednego pixela,
więc 4 potoki x 250 milionów herców = 1000 milionów pixeli/s (Mpixeli/sek)

> A co to texel -
> to punkt w mapie bitowej nakładanej na obiekty w procesie renderingu. Co
> to
> pixel to chyba wiesz.

Jesli karta ma w potoku jedną jednostkę teksturującą (TMU) to wydajność
pixeli = wydajność texeli. Jeśli ma 2 TMU (GF2,3,4,R8500,9100) wydajność
Mtexeli/sek jest 2-krotnie większa od wydajności Mpixeli/sek. R9550 ma 1
TMU/pot (jak wszystkie karty dx9), więc dla niego pixel fillrate = texel
fillrate
Received on Sun Aug 28 13:05:14 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 28 Aug 2005 - 13:51:21 MET DST