Re: Co to jest Pixel Fillrate i Texel Fillrate ?

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sun 28 Aug 2005 - 12:43:21 MET DST
Message-ID: <18cjxsegg5cy8.vun8njzy1bug$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Dnia Sun, 28 Aug 2005 12:14:16 +0200, Bruno Ramone napisał(a):

> W evereście podaje mi wartości 1000 Mpixeli/sek w obu przypadkach.
> Karta Sapphire Radeon 9550 128MB 128-bit.

No i tak ma być na niepodkręconej karcie. Skąd to się bierze? Ze wzoru:
ilość potoków*częstotliwość rdzenia. Więc 4x250=1000. Cyli twoja karta może
wypełnić 1000 Mpix na sekundę (i tyleż samo megatekseli). A co to texel -
to punkt w mapie bitowej nakładanej na obiekty w procesie renderingu. Co to
pixel to chyba wiesz. Twoja karta jest w stanie w ciągu sekundy nadać
kolory miliardwi takich punktów.

> gdzieś na Allegro ktoś podawał screen z veeresta dla takiej samej karty i
> tam było albo 2000 albo 2048 Mpixeli./sek dla każdego.

wystarczy podkręcić rdzeń do 500 Mhz i voila

> Zastanawiam się skąd ta różnica, czy wynika ona np. z czasów pamięci czy
> z innego powodu. Proszę o wyjaśnienie. Z góry dziękuję

prędkość wypełniania pikseli lub tekseli nie ma nic wspólnego z pamięciami.
Tutaj się luczy tylko procesor graficzny i ilość potoków.
 
> BR

pozdr.

-- 
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-)
GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]
Received on Sun Aug 28 12:45:11 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 28 Aug 2005 - 12:51:23 MET DST