Re: GF6600 i Barton 2600+

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sat 27 Aug 2005 - 20:08:45 MET DST

Dnia Sat, 27 Aug 2005 19:22:55 +0200, Maciek napisał(a):

> A jednak. Niedawno czytałem że dla nowych GF7800GX pracujących w trybie SLI
> i najszybszy P4 nie nadąży podawać.

Oczywiście, że tak jest. Żaden procesor nawet nie jest w stanie nadążyć za
GF6800GT a co dopieo za 7800 i to w SLI. Po prostu pod względem wydajności
karty graficzne są zdecydowanie mocniejsze od najszybszych procesorów.
Dlatego też prowadzi się programy badawcze np. w których to karta graficzna
przejmuje rolę CPU. Okazuje się że istnieją już programy do obróbki
dźwięku, w których obliczeniami zajmuje się GPU a nie CPU. Oczywiście
stworzenie takiego programu zajmuje szmat czasu. jak się okazało karta
zastępująca Cpu okazała się 5 razy wydajniejsza od najszybszego CPU
(eksperyment był przeprowadzony jakiś rok temu). Sam kiedys interesowałem
się tym tematem kiedy pisałem moją pracę dyplomową i efekty zastosowania
GPU zamiast CPU były porażające (na korzyść GPU oczywiście)

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]