Re: Wskazania stanu baterii w laptopie?

Autor: Bartosz Jakubski <migo_at_pulapka.pld-linux.org>
Data: Sat 27 Aug 2005 - 18:37:26 MET DST

Marcin P napisał(a):

(...)

> Inna rzecza, ktora mnie zastanawia sa wskazania pojemnosci baterii odczytane
> pod linuksem.
> manux@nbmpalka:~> cat /proc/acpi/battery/BAT1/info
> present: yes
> design capacity: 4300 mAh
> last full capacity: 4114 mAh
> battery technology: rechargeable
>
> Nie wiem czy mam racje ale ja z tego rozumiem, ze bateria nigdy nie
> zaladowala sie do pelnej pojemnosci 3400 mAh a tylko do 3114 mAh. No i
> faktycznie po zaladowaniu do pelna, czyli w momencie jak wskazniki systemowe
> [...]

To jest raczej normalne - ja mam tak:
design capacity: 4000 mAh
last full capacity: 3705 mAh

To jest _ostatnia_ zarejestrowana pojemność po naładowaniu, zmienia się
to po każdym ładowaniu do pełna.

--
-- .- Bartek Jakubski ------- JabberID: migo@histeria.pl -. --
-- |   Free Software is a matter of liberty, not price    | --