Re: win98 i złe wykrywanie pojemności dysku

Autor: Tommy01 <tom100_at_konto.pl>
Data: Sat 27 Aug 2005 - 10:55:54 MET DST

> I po takim wykryciu pytał się, czy akceptujesz te parametry. Odpowiadałeś
> "YES", parametry zostały wpisane do pamięci CMOS, w pozycji "Standard CMOS
> Setup" pojawiał ci się dysk typu np. 47 o prawidłowym rozmiarze, cieszyłeś
> się, Save to CMOS & Exit, restart, tabelka pokazywała prawidłową
pojemność,
> ogólna radość, tada.wav. Tak było?

Tak :) W biosie po włączeniu kompa mam opcję IDE HDD AUTO DETECTION tam dysk
był prawidłowo wykrywany po wykryciu YES, pózniej szukał kolejnych dysków
więc N=Skip Następnie wchodżę w STANDARD CMOS SETUP i tutaj mam ładnie
wykryty dysk. Więc dawałem SAVE & EXIT SETUP YES i uruchamiałem kompa. Po
uruchomieniu win98 dysk był pokazywany jako 1,96GB więc nie wyłączając kompa
tylko dając restart i wchodząc do biosu w STANDARD CMOS... w tabelce, dysk
był ustawiony już jako ten 1,96GB Czyli tyle ile wynosiła pierwsza
partycja.

> I teraz po każdym restarcie BIOS pokazuje prawidłowy rozmiar?

W tej chwili wszystko chodzi prawidłowo. W biosie mam ustawiony dysk
prawidłowo (wykryłem tak jak wyżej napisałem), po wejściu do win pojemność
jest prawidłowa. Wystarczyło tą partycję drugą utworzyć (chyba), ponieważ ja
utworzyłem jedną dużą partycję już nic nie dzieliłem.

Pozdrawiam Tommy01