LCD - pomoc w wyborze

Autor: Stachu <pasman_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 26 Aug 2005 - 18:37:28 MET DST

Witam Grupowiczów,

Zamierzam kupić w najbliższym czasie monitor LCD, ale z racji wyboru
tych monitorów na rynku, proszę o pomoc.

Zależy mi na czymś, co mało męczy oczy. Niestety, z uwzględnieniem nawet
ponad 10 godzin pracy dziennie. Praca głównie z aplikacjami (zero gier)
oraz od czasu do czasu film. Preferowałbym 19", bo przy 1280x1024 17 to
chyba jednak trochę za mało, ale nie wykluczam jednak dobrej 17-stki.

Nie jestem grafikiem, ale lubię kiedy jakość wyświetlania jest
równomierna na całej powierzchni ekranu.

Na monitor mogę przeznaczyć 1,5k-2k pln. Chciałbym, aby był to zakup na
dłużej. Nie interesuje mnie zmiana monitora np. za rok.

1. Po pierwsze: TN czy MVA? Przeglądałem oferty i widzę, że w niższej
klasie cenowej zdecydowanie króluje TN. Nie miałem okazji pracować
dłużej na LCD, więc nie mam porównania różnych rechnologii. Z tego co
się orientuję, matryce TN mają wąskie kąty widzenia. Na ile utrudnia to
pracę "na siedząco", a na ile oglądanie filmów (z niższego położenia niż
monitor)?

2. Po drugie, proszę o opinie o monitorach:

Dziewiętnastki z MVA:
- Belinea 10 19 05
- Belinea 10 19 20 v.B
- Belinea 10 19 06

Siedemnastki z TN (zdaje się że TN, bo nie znalazłem informacji o
rodzaju matrycy na stronie producenta) - kusi 5 lat gwarancji i dobra marka:
- Eizo L550K
- Eizo L551

3. Po trzecie: Jak oceniacie sprawowanie się i funkcjonalność
automatycznego dostosowywania jasności do poziomu jasności w otoczeniu
(chodzi mi o monitory Eizo)

Jeżeli możecie polecić lub odradzić mi zakup innych monitorów w podanym
przedziale cenowym, będę również wdzięczny.

Pozdrawiam
Michał