Re: Ostrożne próby OC

Autor: Misiek <misiek_1928_at_o2.pl.WYTNIJ.TO>
Data: Fri 26 Aug 2005 - 16:05:14 MET DST

> Efekty dalszych eksperymentów:
>
> FSB200, x10, Vcore 1,65V - PRIME zgłasza błąd po kilku minutach
>
> FSB200, x10, Vcore 1,7 - PRIME zgłasza błąd po kilkunastu minutach.
> Pomimo otwartej obudowy i wentylatora włączonego na max, temperatura CPU
> wyniosła 47st w stresie generowanym przez PRIME'a.

Jezeli masz domyslne napiecie 1,65V to mozesz spokojnie leciec na 1,75 -
1,8V. Jak juz pisalem, ja mam domyslne na Athlonie 1,65 i jade na 1,75 a
leci luzno na 1,85V

> Dalej napięcia nie zwiększałem, bo nie miałoby to sensu - mimo wszystko
> pracować chcę przy (w miarę) cichym i _zamkniętym_ komputerze, a raczej
> bałbym się zmniejszać obroty i zamykać obudowę, gdyby temperatura
> przekroczyła 50 stopni.

47-50st w stresie przy ustawieniach 200x10 to bardzo dobry wynik z BOXowym
chlodzeniem i jest sie z czego cieszyc. Mozesz zaczac sie martwic jezeli
temperatura w stresie przekroczy 65st. Niebezpiecznie dla procka zaczyna
sie robic przy okolo 70-72st. (Athlon moze pracowac nawet w 80st - ryzyk
fizyk?)

> Kolejna próba:
> FSB200, x8,5, VCore 1,65 - czyli procesor pracowałby na 1700MHz, czyli w
> pobliżu swojej nominalnej częstotliwości - komputer w ogóle nie wstaje.
> Na szczęście po odłączeniu zasilania BIOS zauważył to i pozwalił mi
> zmienić ustawienia.

Zablokowany mnoznik? Na 99% tak ;)

> Gdzie znajdę informacje, z jakimi częstotliwościami może pracować ten
> procesor (jaki mnożnik mogę mu ustawić, żeby w ogóle komputer się
> uruchomił)? W tym momencie chciałbym FSB ustawić na 200MHz (wzrost
> wydajności), ale procesora nie puszczać na 2GHz, bo to najwyraźniej dla
> niego za dużo.

Jezeli chcesz osiagnac lepsza wydajnosc przy tym samym zegarku priocesora
to podwyzszenie FSB i obnizenie mnoznika to dobre wyjscie, jednak w
wiekszosci przypadkow mnozniki sa poblokowane :/ Athlony mialy odblokowane
mnozniki tylko w egzemplarzach do (chyba) 11tygodnia produkcji (pamietam
jak przez mgle wiec moglem sie ostro pomylic)

--
| ASUS A7N8X-E DELUXE | AMD ATHLON XP 2500+@3200+ BARTON |
| BOX COOLING + 2x80mm|  2x256MB DDR-400 TWINMOS CL 2,5  |