Re: Ostrożne próby OC

Autor: Misiek <misiek_1928_at_o2.pl.WYTNIJ.TO>
Data: Thu 25 Aug 2005 - 13:27:53 MET DST

> A ja napiszę, że jeżeli nawet komputer się wywala co 6 godzin, to dla
> mnie jest w 100% wystarczająca stabilność... Chodzi mi tylko o to, żeby
> czegoś nie spalić (głównie boję się o RAM, którego nie mam jak
> monitorować - bo temperatura procesora, jak już pisałem jest nawet
> niższa niż oczekiwana).

Najpierw trzeba cos wyjasnic:
1) Pamieci masz DDR-400 czy DDR-333?
2) Jesli nie podnosisz napiecia na pamieciach i nie zmieniasz Timingów to
nic RAMowi nie grozi chyba ze krecisz FSB powyzej nominalnej wartosci
(patrz punkt 1)
3) Niestabilny procek (nawet taki ktory sypie po 6h) jest niebezpiecvzny
dla sprzetu, np. dla plyty glownej no i RAMu o ktory sui emartwisz. Wiec
albo OC i stabilna praca albo daj spokoj z OC.

Na 99% masz kosci DDR-400 czyli pc3200 ktore chodza na 333MHz z uwagi na
FSB semprona 333MHz (wnioskuje to po cenach pamieci - DDR400 sa tansze od
DDR333). Tak wiec jezeli pamieci sa PC3200 to nie ma sie co o nie martwic
bo maja jeszcze maly zapas powyzej 400MHz.

NIe ma sie czego bac zwiekszajac napiecie na rdzeniu procesora, trzeba
tylko uwazac zeby nie przesadzic. Poszukaj na necie informacji o tym, kto
na jakim napieciu puszczal Twoj model procesora oraz jakis informacji na
temat granicznego napiecia na Twoim modelu CPU.

--
| ASUS A7N8X-E DELUXE | AMD ATHLON XP 2500+@3200+ BARTON |
| BOX COOLING + 2x80mm|  2x256MB DDR-400 TWINMOS CL 2,5  |