Re: co moze byc Win XP czy ME na siec

Autor: GolDek <waldoo_at_o2.pl>
Data: Wed 24 Aug 2005 - 19:48:49 MET DST

MadMan napisał(a):

> A nie jest czasem tak że wersję OEM można kupić z "częścią niezbędną do
> uruchomienia (lub używania - nie pamiętam) komputera"? W takim wypadku
> nawet klawiatura bądź kabel zasilający się łapią... Wiem że kiedyś tak
> było, może przy SP2 zmienili licencję - niech się wypowie ktoś kto wie, bo
> spać nie będę umiał :-)

Kupić możesz z klawiaturą, kupić czasem możesz bez niczego (jak
sprzedawca jest pazerny). Sprzedawca dba o swój zysk a nie o to czy
klient jest legalnym użytkownikiem oprogramowania (pozostaje w zgodzie z
prawem, z drugiej strony to ty masz dbać o to czy łamiesz prawo, a nie
sprzedawca). Kupując z klawiaturą na pewno łamiesz postanowienia
licencji, gdybyś kupił system z płytą główną to prawdopodobnie był byś w
zgodzie z prawem. Moje informacje mogą być nieaktualne, bo rozmawiałem z
MS ponad rok temu. Zadzwoń do MS Polska, koszty połączenia jak za
rozmowę lokalną, będziesz miał informacje z pierwszej ręki.