Re: Dlaczego nie działa Direct3D ???

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Wed 24 Aug 2005 - 14:36:16 MET DST
Message-ID: <dehpio$p5c$1@nemesis.news.tpi.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Jolly Roger wrote:
> nowszy DX jest optymalizowany do szybszej pracy z nowymi kartami
> graficznymi. W starszych kartach powoduje utratę wydajności. Sprawdzałem
> organoleptycznie na płycie Hot 591p, GF 2MX i K6-2 500 MHz.

Tylko jesli ktos kto to renderuje przez nowsze interfejsy, odpowiednio
IDirect3DDevice8, IDirect3DDevice9 (badz starsze) wzgledem wersji
DirectX. Innymi slowy, jesli aplikacja jest pisana z wykorzystaniem DX8
i uruchamiana pod bibliotekami DX9, nie bedzie zadnego spadku wydajnosci.

> Tak samo jest z
> najnowszymi sterownikami - są optymalizowanepod najnowsze karty, a jeżeli
> zainstalujemy je na muzealnych kartach, to efektem będzie spadek
> wydajności.

Sterowniki do kart graficznych to nieco inna historia.

> no, na pewno nie będzie wspomagana sprzętowo, ale jaki jest sens
> instalowania DX 9.0c na płycie pod K6-2 i GF 2 MX?

Taki sens, zeby moc w ogole uruchomic cos kompilowane pod DX9. I nie
oznacza to, ze od razu ta rzecz musi korzystac z Shader Model 3.0.

> na K6-2 (bo lepszy procesor, z wyjątkiem K6-3, nie ruszy na shuttle 591p) i
> owej płytce nie uruchomi się żadnej gry wymagającej do poprawnej pracy DX
> 9.0c, więc instalowanie czegoś takiego jest bez sensu.

Napisalem ze sa proste i niewymagajace mocy obliczeniowej gierki, czy
chociazby prodki demoscenowe. Zalezy co kto robi.

-- 
_red ____ _ ____ ____ __ _
Received on Wed Aug 24 14:40:19 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 24 Aug 2005 - 14:51:15 MET DST