Re: naprawa dysku - po raz kolejny

Autor: Drak <xdrakxWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Wed 24 Aug 2005 - 12:21:36 MET DST

> [...]
> Jak w wyniku otrzymasz kilka(dziesiąt) katalogów typu dir00x
> i jeden z nich będzie miał podkatalogi identyczne jak miał Windows
> znaczy coś pisło po DIR (katalogu głównym). Moze tak się zdarzyć,
> że na tym poprzestało, i po zmianie nazw na właściwe odzyskasz
> strukturę i zawartość. Zdarzyło się mi tak odczarować dysk po
> zniszczeniu FAT, dysk zaczął wyglądać normalnie, dane można było
> zgrać wygodnie, ale część plików systemowych uległa uszkodzeniu
> (zresztą z pomocą scandiska) więc trzeba było gada i tak
> przeinstalować. Co tobie niestety wróżę :(

Też mi się tak wydaje.

> Na samym początku, ale po awarii, nieprawdaż? Czyli może być, że dysk
> właśnie padał, miejmy nadzieję, że tylko przez złe styki, zapisy się
> kopały, stąd to mulenie, a po wyczyszczeniu jest dobry, tylko dane
> po części poszły.
> Ale co miałeś na myśli pisząc: "i zauważyłem że zaczyna coś wolniej
> chodzić", spowolnienie systemu, czy słyszalny spadek obrotów dysku?
> Jak to drugie, to może on się już sypie.

Tak, zgadza się - to było po awarii, chciałem właśnie wykluczyć tę możliwość że
to są styki.
Jak odczułem spowolnienie/ Ano w ten sposób że podczas pisania w "wordzie" i
przy jednoczesnym wczytywaniu stron www, zaczęło się wszystko spowalniać.
jednocześnie gdy na pulpicie wystąpił efekt braków plików do niektórych ikon.
(pojawiały się białe kartki)

> Np. wirusek, zaczął zapisywanie/czyszczenie dysku (raczej partycji).
> Najpierw bootsektor partycji, potem DIR, potem FAT1 i 2, potem dane
> z początku, ciekawe jak daleko zaszedł.
> To by pasowało do wcześniejszych kłopotów z systemem, spowolnienia
> i w końcu zaniku danych.

To też podejrzewałem - to co zostało przeskanowałem NOD-em 32 , mks online i
pandą online(ta wydaje mi się być rewelką jak na online)i nic nie znalazło -
może być że wirus się sam skasowł? :-)

> Albo może masz dysk >128GiB i doszedłeś właśnie powyżej tej granicy
> więc zapis się zapętlił i zamiast od 129 poszło od 0.
> To też pasuje do przebiegu zdarzeń.

Dysk akurat jest 40G Maxtora po za tym że się grzeje jak to maxtor wszytko było
ok. (przynajmniej tak wyglądało)

> Albo po prostu pechowo trafiło przy jakimś twardym resecie.
> Ale to trochę nie pasuje do faktów. W końcu go uruchomiłeś,
> działałeś, zaczął spowalniać i mimo to dał się mormalnie zamknąć.
> Tak więc następne uruchomienie nie było po resecie.
>
> Chcesz, żeby ktoś zgadł na odległość, to musisz podać więcej
> szczegółów. Np jakie katalogi było widać, co konkretnie mówił
> Easy Recovery (no bo nie o skopanej partycji, w sensie wpisów w MBR,
> co najwyżej, może o jej bootsektorze lub FAT)

Jasne. Zeżarło katalogi przede wszystkim windows , prgogramu CAD (którego tego
dnia nie używałem), total comandera, i paru innych których w tej chwili nie
pamiętam - no i oczywiście pliki systemowe z katalogu głównego.

Easy recowery sprawdzałem smart test-em 9 na fizyczne uszkodzenia hdd) tu
napisał że wszystko jest ok. Na partition test wykrył błędy w tabeli partycji,
zalecił dokonanie napraw programen fix-it lub też jakimś programem do tego
przenzaczonym.

Test-it nie znalazł błędów, jak również Bootit.

Wielkie dzięki Sławku za pomoc!