Re: wybór karty grafiki

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Wed 24 Aug 2005 - 11:40:41 MET DST

Dnia Wed, 24 Aug 2005 10:00:26 +0200, Ingarden napisał(a):

> A wiesz moze jak stoi z tym Gigabyte? Zastanawiam sie nad wyborem
> X300SE: Gigabyte vs Asus. Ten drugi drozszy raptem o 15zl.

bierz tę która ma pasywne chłodzenie (Asus chyba nie ma). Jeżeli obie mają
pasywne chłodzenie, to weź po prostu tańszą.

> Jakie znaczenie ma taktowanie rdzenia? (wymienione przeze mnie karty
> maja odpowiednio 375Mhz i 325Mhz).

te karty zupełnie nie nadają się do grania, więc taktowanie rdzenia nie
jest ważne. Natomiast ważne jest to aby karta miała pasywne chłodzenie.

> I jeszcze jedno pytanie: czy miedzy X300, a X550 jest w praktyce duzy
> skok wydajnosciowy?

jeżeli przyjmiemy że obie karty są 128-bit i mają referencyjne taktowanie,
to różnica wyniesie jakieś 15%. Natomiast X550 w wykonaniu gigabyte
(400/800 zamiast 400/500) jest nawet iezłą kartą do gier a kosztuje 300 zł
(ma wydajność X600XT, czyli niewiele gorszą od GF 6600).

> (bo jakosciowy obrazu pewnie zaden) Zastanawiam sie,

różnicy jakościowej nie będzie, jeżeli nie kupisz jakiegoś totalnego
noname.

> czy zrezygnowac z zakupu X300SE i dolozyc (raptem 60-70zl) do
> najtanszego Asusa X550. W sumie nie gram, ale skoro ceny sa prawie takie
> same, to moze warto wziac cos bardziej na czasie..

jeżeli zupełnie nie grasz, to nie warto, bo wydasz dodatkową kasę a
korzyści z tego nie będzie

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]