Re: Formatowanie dyskietki

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Tue 23 Aug 2005 - 12:36:55 MET DST

/ciach/
> Primo: http://www.ntg.prv.pl/

W takim razie widzę, że pisanie posta zacząłem od złej strony.

Mam URZĄDZENIE (rejestrator MIDI), które korzysta z dyskietek 720kB.
Niestety, to urządzenie jest za głupie, żeby sobie samemu taką dyskietkę
sformatować.

Windows XP, jak słusznie zauważył Marcin, nie potrafi sam takich
dyskietek sformatować (mój post zawierał to samo stwierdzenie, tylko w
innej formie). Co więcej, wstępne obserwacje pozwalają mi przypuszczać,
że ten system w ogóle nie potrafi korzystać z tych dyskietek* , pomimo
tego, co napisane jest w biuletynie MS.

*) mam kilka takich starych dyskietek sformatowanych daaawno dawno temu,
komputer nie potrafi z nich czytać ani zapisywać - być może są
uszkodzone, ale z drugiej strony urządzenie korzysta z nich bez
problemu. Uprzedzam kolejne wątpliwości - format zapisu urządzenia,
zgodnie z instrukcją obsługi JEST ZGODNY z formatem DOS.

W związku z powyższym poszukuję jakiejś w miarę prostej i wygodnej
metody na formatowanie (i być może także odczyt) dyskietek 720kB, w
miarę możliwości pod systemem Windows XP (choć nie jest to warunek
konieczny, to jednak bardzo pożądany).

Mimo wszystko wydaje mi się, że ten post bardziej pasuje do grupy
sprzętowej, niż systemowej.

--
Yakhub