Re: PIII i brak coolerka ?

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Sat 20 Aug 2005 - 16:50:28 MET DST

Użytkownik wrote:

> ostanie procki z pasywnym chlodzeniem to byly 100 mzh !!!

No nie do końca... Widywało się procki PII czy pierwsze PIII z pasywnym
chłodzeniem, często montowano coś takiego w markowych komputerach i
serwerach. Nie wiem nawet, czy nie mam gdzieś takiego PII z dosyć sporym
radiatorem bez wiatraczka, a z tego co wiem, to ludzie używają czegoś
takiego w swoich starszych komputerach z powodzeniem - znacznie mniejsza
emisja hałasu.
Tak więc ja osobiście stawiałbym na to, że ostatnie procki z pasywnym
chłodzeniem to nie jakieś 486 z zegarem w granicach 100 Mhz, ale znacznie
szybsze procki o taktowaniu około 400-500 Mhz, może nawet szybsze. Nie
zapominajmy o Pentium Pro, w przypadku których raczej nie używano coolerka,
zwykle wystarczał radiatorek. Aha, przypomniało mi się, że przecież
procesory VIA Cyrix III mogły pracować na samym radiatorze nawet przy 800
Mhz!

BTW jeśli już jesteśmy przy tym temacie, to czy spory radiator na procku PII
rzędu 400 Mhz, zamkniętym w obudowie AT z zasilaczem, w którym zamontuje
cichszy, niskoobrotowy wentylator poradzi sobie z odprowadzaniem ciepła z
CPU?

Pozdrawiam!!!

Atlantis