Re: Gigabyte K8N Ultra9 - pare problemow/pytań

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sat 20 Aug 2005 - 13:38:56 MET DST

Dnia Sat, 20 Aug 2005 13:20:09 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

> Sprawdzałem na nForce2 z Athlonem XP, zreszta wiekszosc Kingronow 333Mhz nie
> przekraczała granicy 180MHz (na tej platformie).

platforma A64 to zupełnie inna bajka. 200 MHz masz praktycznie murowane.

> Ok, sprawdze, oczywiscie warunkiem jest 101% stabilnosci.

ustaw pamięci na 200 MHz i uruchom test w goldmemory (IMHO lepszy od
memtesta) i jak po 4 godzinach nie będzie żadnego błędu, to raczej będzie
OK. Dodatkowo w windows można pamięci przetestować programem Stress prime
2004 (large FTTs) przez kilka godzin.

> Czyli loteria (jak zwykle), mialem nadzieje iz nawet najgorsze z tej serii
> hulaja na 2.5+GHz.

najgorsze 3000+ to nawet na 2.2 GHz nie ruszą stabilnie z sensownym
napięciem (poniżej 1.6V)

> Jasne :-) Zreszta napiecia nie zamierzam zwiekszac (1.4V),

no to możesz mieć problemy nawet z 2.3 Ghz. Napięcie 1.5V jest bardzo
bezpieczne dla tego procesora.

> ani zylowac CPU
> do granic mozliwosci, stabilnosc sprzetu to jednak podstawa komfortowej
> pracy.

przeicież można uzyskać 100% stabilności mocno żyłując procesor. Tylko
trzeba później dobrze procka przetestować.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]