Re: Gigabyte K8N Ultra9 - pare problemow/pytań

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak[a>
Data: Sat 20 Aug 2005 - 13:20:09 MET DST

Jolly Roger <dsbrak@maila.w.pl> wrote:

> sprawdzałeś, czy na tej płycie te pamięci idą na max. 180 MHz? Bo

Sprawdzałem na nForce2 z Athlonem XP, zreszta wiekszosc Kingronow 333Mhz nie
przekraczała granicy 180MHz (na tej platformie).

> nawet straszne noname DDR333 chodza na platformach A64 na ponad 200
> MHz (platforma A64 jest najlepsza do podkręcania pamięci DDRI).

Ok, sprawdze, oczywiscie warunkiem jest 101% stabilnosci.

> tak, pamięci w biosie ustawiasz jako 133 MHz i zmieniasz HTT w górę.
> Spokojnie możesz ustawić 255x9 i wtedy proc bedzie miał 2.3GHz a
> pamięci 165 MHz. Jeżeli procesor wytrzyma, to pamięci osiągną
> taktowanie 180 MHz dopiero przy ustawieniu 280x9 (2520 MHz)

Dokładnie tak zamierzałem tylko nie mialem odpowiednich opcji w BIOSie,
dopiero wyszukiwanie w instrukcji "Ctrl+F1" przynioslo rezultat w postaci
lakonicznej notatki na samym koncu... Oczywiscie opcje zaawansowane nie sa
opisane w zaden sposob.

> to zależy od procesora - płyta nie odgrywa tu aż tak znaczącej roli.
> Niektóre venice 3000+ uruchomią się na 3 GHz a inne tylko na 2.2 GHz.

Czyli loteria (jak zwykle), mialem nadzieje iz nawet najgorsze z tej serii
hulaja na 2.5+GHz.

> Wszystko zależy od procesora i chłodzenia, i w mniejszym stopniu od
> płyty. Pamietaj tylko aby przy podkręcaniu zmniejszyć mnożnik HT do
> x3 (lub nawet x2) i raczej nie przekraczać napięcia procesora 1.5V.
> Ważne jest aby temperatura w stresie nie przekraczała 55 stopni.

Jasne :-) Zreszta napiecia nie zamierzam zwiekszac (1.4V), ani zylowac CPU
do granic mozliwosci, stabilnosc sprzetu to jednak podstawa komfortowej
pracy.

> chciałeś sobie palucha usmażyć? Też pierwszy raz nico się przeraziłem
> dotykając radiatora na nForce4.

No nie bylem swiadom, ten radiator grzeje sie jednak baaaardzo.

--
pozdrawiam
      Mikolaj