Re: co to jest dobrze wentylowana obudowa

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sat 20 Aug 2005 - 12:32:06 MET DST

cmyk wrote:

> mam pytanko co powinna miec obudowa zapewniajaca
> optymalny oplyw powietrza (do wewnatrz podejrzewam ze
> to zalezy od liczby kart, tasm itp i nie za bardzo da sie
> to modyfikowac ale chodzi mi o optymalny obieg powietrza
> z zewnetrznym otoczeniem) ?
>
> czy obecnie zasada jest, ze obudowy kupuje sie z wiatrakami
> czy bez nich ?
>
> czy moglibyscie polecic paru producentow lub jakies konkretne
> modele obudow atx do zastosowan domowych (nieserwerowych),
> ktore uwazane sa za dobre rozwiazania w zakresie obiegu
> powietrza :)

> [...]

Ja zrobiłem tak:
Przewwszystkim zdjałem blachę z komputera co by był otwarty w tej wnęce
postaiwł komputer na dwóch płytkach styropianowych o grubości 10 cm
pod spode wywierciełm otwór o średnicy 10 cm. Povcibera swobodnie powietrze
tuż anzd podłogi, aw ierchu zaożyłem filt ze zwykłej rastopy - z dużymi
oczkami.Tuż pod baltem biurka (z tyłu) zrobiłe otwór 24 x 8 cm i władowłąem
tam 3 wiatraki wyciagajae powietrze zkomputera
do zasilacza zamontowałem przedłuzenie rurą aluminiowa i też na zewnątrz
bepzośrednio
i powietrz jest jeszcze pobieran przez otwory z kablami a jest ich acała
masa
natopmias z przodu kupiłem kawałek płyty o podobnym kolorze iw stawiłem tak
żebym miał dos? e do stacji dysków przycisk uruchomieniwpy jest w
szufladzie ;)