Re: Gigabyte K8N Ultra9 - pare problemow/pytań

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak[a>
Data: Sat 20 Aug 2005 - 01:17:34 MET DST

Jolly Roger <dsbrak@maila.w.pl> wrote:

> w biosie dajesz Ctrl+F1, następnie wchodzisz do advanced bios
> features i tam jest opcja HDD smart capability. Jak tej opcji u
> ciebie nie ma, to pewnie korniki ją zjadły ;)

No na to Ctrl+F1 to bym nie wpadł. Plyte Gigabyte mam pierwsza i jeszcze
nigdy takiego patentu nie przerabialem. Chyba przeczytam instrukcje, kurcze
pieczone pierwszy raz od... :-)

> więcej niż 120 MB/s nie osiągniesz na SATA2, więc jest ok. Dysk

No SATA2 teoretycznie daje na interfejsie 300MB/s, czyli praktycznie pewnie
z 200MB/s powinno byc - tak wiem tylko na interfejsie.

> podłączyłeś dobrze. Ja bym się nie przejmował tym że jakieś
> oprogramowanie pokazuje SATAI. Jedna podpowiedź - możliwe że ten
> hitachi ma zworkę do przestawiania w tryb SATAI/SATAII 9tak jak
> samsungi) i wystarczy przestawić zworkę. Jak nie ma nic takiego, to
> bym się nie przejmował tym co jakieś programy pokazują.

Widzialem to na zakladce diagnostycznej driverów IDE nVidii, a zworki nie
widzialem. Tak po prostu chcialem ustwic to SATA2 w celach poznawczych.

> no co ty

No tragedia straszna :-/

> oczywiście

No wlasnie, to Ctrl+F1 jest odpowiedzia na brak podstwowych opcji. Pamieci
ktore mam chodza na max. 170-180Mhz. Tak wiec koniecznie trzeba obnizyc im
taktowanie. BTW na ile zwykle chodza z tą płytą A64 Venice 3000+?

> tak - wystarczy ustawić odpowiedni dzielnik dla pamięci w biosie.
> Najpierw jednak poczytajj o podstawach podkręcania platformy A64, bo
> widzę, że twoja wiedza na ten temat jest uboga.
> CTTRl+F1 i dojdą nowe opcje. Sam resztę znajdziesz.

Wiedza jak wiedza, ale paru opcji w biosie to mi brakowało. Kurcze taki
obciach z tym Ctrl+F1. Szkoda ze w instrukcji nie opisuja ukrytych opcji,
tego S.M.A.R.T.-a szukałem dłuższa chwile...

> tak ma być - raczej nie jest to groźne dla płyty.

Ale palec zabolal przy mocnym dotknieciu :-)

Dzieki wielkie za pomoc.

--
pozdrawiam
      Mikolaj