Gigabyte K8N Ultra9 - pare problemow/pytań

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak[a>
Data: Sat 20 Aug 2005 - 00:40:59 MET DST

Witam!

Jestem nowym uzytkownikiem płyty głównej Gigabyte K8N Ultra9 z procesorem
Atlon 64 3000+ (Venice, 1800MHz), w czasie dwóch dni pracy napotkałem parę
problemów:

* Jak można włączyć w BIOSie S.M.A.R.T. dla dysków twardych? Nie mogę
odszukać tej opcji, ale przy bootowaniu pojawia sie model dysku z dopiskiem
"S.M.A.R.T. Disabled". Dodam ze opcje RAID mam wyłączoną, podłączone są dwa
dyski 1 SATA i jeden PATA.

* Dysk Hitachi serii KT250 (SATA2) z kontrolerem nForce 4 Ultra, też SATA2
powinien chodzic w trybie 300MB/s, niestety ustawia sie tryb 150MB/s (w
praktyce ~120MB/s wg. driverów nForce). Uzywam, pierwszego kanału "żółtego".
Drivery mam najnowsze z www.nvidia.com , system Windows XP.

* Zmiana FSB działa tylko w granicy 200-210Mhz czy wraz ze zmiana FSB
zwieksza sie taktowanie pamieci? Mam wrazenie iż u mnie czynnikiem
limitujacym jest zwiekszanie taktowania RAMu wraz z FSB. Czy istnieje
mozliwość obnizenia/zablokowania taktowania RAMu tak aby wyciagnąć z CPU
wiecej mocy? Pamieci mam Kingsona 333MHz i najnowszy BIOS F5. Nigdzie w
BIOS'ie nie znalazłem ustawień dotyczących taktowania RAM'u.

* Czy wszystkim tak bardzo grzeje sie radiator na chipsecie? U mnie jest
koło 65st.C!

--
pozdrawiam
      Mikolaj