Prosze o pomoc w doborze sprzetu

Autor: Gryf <gryfmz_at_wp.pl>
Data: Fri 19 Aug 2005 - 16:44:06 MET DST

Witam szanownych grupowiczow.

Za jakies 2 tygodnie moj brat bedzie chcial wymienic troche sprzetu w
kompie i mam do was mala prozbe, abyscie pomogli w doborze sprzetu.

Do wydania jest okolo 2000 +- 200 zloty.
Do kupienia jest procesor, ram, plyta glowna i karta graficzna.

Brat obecnie ma intela wiec trzeba sie nastawic na to, ze nowy procek tez
bedzie pochodzil od tej firmy.
Ja posilkujac sie cennikiem komputronika sklecilem cos takiego.

Procesor: Intel Pentium 4 505 (S775) 2.66 GHz (Prescott) BOX
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=18299 za 490
Najtanszy w granicach 500 zloty.

Plyta glowna: Tutaj to ja nie wiem co mam mu polecic.
Plyta napewno musi miec 2 kanaly IDE(2 dyski ATA, nagrywarka i DVD)
Znalazlem cos takiego Gigabyte GA-8I915P-Duo Intel 915P za 380 zl.
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=13706 nie kosztuje za duzo i
wydaje sie byc dobra. Problemem moze okazac sie to, ze koncowka zasilania
plyty ma 24 piny a zasilacz ma koncowke z 20 pinami. Widzialem jednak na
necie odpowienie przejsciowki i chyba da rade to podlaczyc.

RAM: Skoro plyta obsluguje DDR2 to moze kupic wlasnie takie pamieci.
Tylko nie wiem czy kupic 1GB w jednej kosci czy w 2.
GeIL Dual 2x 512MB DDR2 533 MHz
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=12882 za 450zl.
Zastanawiam sie tez czy moze lepszym rozwiazaniem bedzie kupienie narazie
512 MB ramu a te 200 zl przeznaczyc na grafike.

Karta graficzna: Jak narazie mamy wydane 1320zl czyli zostaje nam okolo
700 albo 900 jesli kopi sie 512 ramu.
Za ok 700 mamy GeForce 6600GT Gainward Ultra/1960 PCX DVI (PCI-E)
albo GeForce 6600GT Gigabyte GV-NX66T128D 128MB TV/DVI (PCI-E) bulk
128 MB na karcie powinno chyba wystarczyc spokojnie.

Ja ten zestaw skladalem na czuja :D i za wszelkie rady bede szczerze
wdzieczny.

--
                Pozdroofka od gryfa
                   gryfmz@wp.pl