Re: IBM ThinkPad - wejście mikrofonowe

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Fri 19 Aug 2005 - 01:28:37 MET DST

LPoD wrote:

> Witam,
>
> Mam laptopa IBM TP 600E. Jest w nim takie dziwne wejście mikrofonowe - niby
> wygląda normalnie, jak standardowe gniazdko 3.5mm, ale po podłączeniu
> mikrofon nie działa. Doczytałem się, że to gniazdko ma dodatkowy styk
> zasilający.
> Pytanie brzmi: w jaki sposób zmusić owe wejście do pracy ze zwykłym,
> standardowym mikrofonem? Czy jest jakaś "domowa" metoda, czy raczej będę
> potrzebował przejściówki? Czy taka przejściówka jest w ogóle do kupienia w
> Polsce?

Na pewno w serii 770 gniazdko mikrofonowe wymagało zwykłego mikrofonu
(tzn. niekomputerowego; to właśnie mikrofony komputerowe są "niezwykłe",
bo nie współpracują z żadnym szanującym się sprzętem audio). Ponieważ
seria 600 jest mniej więcej współczesna 770, domyślam się, że i tam może
być identycznie. Zwykły mikrofon, tzn. taki, który w ogóle nie wymaga
zasilania albo ma własne zasilanie. Ja w TP770 posługiwałem się takim
śmiesznym mikrofonikiem bezprzewodowym Alpharda (za circa 60 PLN), który
miał miejsce na zasilanie (odbiornik: AA, nadajnik: 9V). Dodatkowym
plusem było, że mogłem mikrofonik przyczepić mówcy na początku sali, a
samemu spokojnie nagrywać na TP jego wykład na drugim końcu tejże sali.

Podobno dało się wyprowadzić zasilanie +5V z samego gniazda
mikrofonowego - ze srebrnej obwódki dookoła "ground", ale nie próbowałem
i teraz nie mam jak spróbować, bo sprzedałem swojego 770.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki