Re: tagan380 - wylaczanie wentylatora w sleepmode

Autor: Marek <marasekUSUN_at_qwe.pl>
Data: Thu 18 Aug 2005 - 19:54:42 MET DST

> mm, no tak hałas to pojęcie względne. Ja jestem generalnie maniakiem
> ciszy, miałem tego Tagana i naprawdę był niezły. W sumie kapkę
> głośniejszy od szumu talerzy HDD...

Oj, to nabieram przekonania, ze z moim jest cos nie tak. Jest wyraznie
glosniejszy od talerzy HDD (chociaz talerze Barracudy 7200 80gb sa
bezglosne... niestety drugi dysk - 250gb jest juz bardziej slyszalny).
Moze ten tagan ma jakis zewnetrzny czujnik temperatury, ktory wetknalem
w przypadkowe miejsce? A moze moj egzemplarz jest walniety i powienienem
go reklamowac? Generalnie uwazam go za glosny, a co wiecej wyraznie
zmienia przedkosc obrotowa wentylatora, nawet gdy komputer jest w stanie
uspienia slychac, ze na chwile sobie przyspiesza, a potem znowu zwalnia.

> Oj uwierz -- potrafią takie byki robić, że głowa mała. Z STR w
> szczególności. Ale pozostaje jeszcze inna kwestia -- jakieś urządzenie
> nie jest zgodne z STR i system sam wymusza tylko S1... Czy wszystko inne
> oprócz wiatraków PSU się wyłącza ?

Zdefiniuj "wszystko inne" i jak mam to sprawdzic? Optycznie wszystko sie
wylacza. Ale urzadzen troche poinstalowanych mam, moze ktorys sterownik
sie kloci (chociaz brak jakiegokolwiek komunikatu). Gdzies wygooglalem,
ze przestawienie w power-managment schematu zasilania na 'komputer
przenosny' ustawia wszystko tak, ze S3 powinien sie wlaczac. No, ale to
nie pomoglo. Update BIOSu zrobie, ale to kiedys, jak juz sie upewnie, ze
nic innego nie pomoze (mialem kiedys duza wpadke przy update'owaniu
BIOSu i od tego czasu jestem przesadnie ostrozny).

Dzieki za zainteresowanie problemem.

Marek