Re: Czym schłodzić Athlona64? Do znawców O/C

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Tue 16 Aug 2005 - 18:07:33 MET DST

Dnia Tue, 16 Aug 2005 13:30:15 +0200, kabuli napisał(a):

> Athlon64 3000+ Socket 939
> Ustawiony na FSB 250MHz, HTx4, napięcie obniżone do 1.35V.
> Nie ma zwisów, ale w stresie proc potrafi mieć 58 st.
> Dla mnie za dużo no i wiatrak ze standardowego collerka wyje na 2800
> obr./min.

No to już trochę za ciepło - czas kupić lepsze chłodzenie.

> Chciałem założyć coś z dużą miedzią w rodzaju:
> -Pentagram QVC-120 Cu
> -Pentagram QVC-120 Cu Plus
>
> Czy ktoś wie, czym róznią się te dwa modele?

Ceną i wagą. Różnica między 120+ i 120 jest taka, że 120+ posiada więcej
miedzianych listków i stąd różnica w wadze. Teoretycznie większa liczba
listków powinna zwiększyć wydajność. Oba mają takie same wymiary.

> Oba obsługują wg opisów socket 939 ale jeden z nich jest większy i lzejszy a
> drugi mniejszy i ciezszy.

patrz wyzej

> A moze jednak polcicie cos jeszcze wydajniejszego i w podobnej lub nizszej
> cenie. Rozpatrywałem jeszcze tego Zalmana
> http://www.proline.pl/shop.php?prodid=5a414c5f434e5053373730302d4355

Wierz mi, że Arctic Freezer 64 będzie wydajniejszy od pentagrama przy
porównywalnym poziomie hałasu. Oczywiście jak ustawi sie obroty wiatraka w
pentagramie na maksimum, to pentagram będzie lepszy, ale przy takiej
woertarce nie da się wytrzymać. Ja bym na twoim miejscu brał albo freezera
64 albo QVC-100Cu+, który często w testach wypada lepiej niż wersja 120+.
Jak chcesz mieć jeszcze większą wydajność, to trzeba by było zainteresować
się droższymi coolerami z heat-pipes.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]