Czym schłodzić Athlona64? Do znawców O/C

Autor: kabuli <kabolos_09_at_poczta.fm>
Data: Tue 16 Aug 2005 - 13:30:15 MET DST

Athlon64 3000+ Socket 939
Ustawiony na FSB 250MHz, HTx4, napięcie obniżone do 1.35V.
Nie ma zwisów, ale w stresie proc potrafi mieć 58 st.
Dla mnie za dużo no i wiatrak ze standardowego collerka wyje na 2800
obr./min.
Chciałem założyć coś z dużą miedzią w rodzaju:
-Pentagram QVC-120 Cu
-Pentagram QVC-120 Cu Plus

Czy ktoś wie, czym róznią się te dwa modele?
Oba obsługują wg opisów socket 939 ale jeden z nich jest większy i lzejszy a
drugi mniejszy i ciezszy.
Skad takie roznice. Szczegoly opisow np. tutaj:
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=465245455a4f4e455f5156432d3132305f4355
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=465245455a4f4e455f5156432d3132305f43552b

A moze jednak polcicie cos jeszcze wydajniejszego i w podobnej lub nizszej
cenie. Rozpatrywałem jeszcze tego Zalmana
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=5a414c5f434e5053373730302d4355
ale nie wiem w sumie czy jest sens dokladac te pare zl. Moze ktos zapoda
linki do testow porownawczych tych collerkow bo moje poszukiwania jakos nie
wypalily. Pozdrawiam.