Re: żywotność paneli LCD ?

Autor: Joker <joker_at_joke.pl>
Data: Tue 16 Aug 2005 - 12:12:33 MET DST

Użytkownik "Robert" :

> Tyle, ze te swietlowki najbardziej zuzywaja sie wlasnie podczas zapalania
:)

 Mylisz sie ale za to uswiadomiles mnie, ze wygaszacz ekranu to zly pomysl
przy LCD, bo przeciez przy czarnym kolorze lapmy wciaz pracuja. Nie bede
powtarzal, tylko zacytuje odpowiedz od "iiyama" na pytanie czytelnika
benchmark.pl :

"Wygaszasz ekranu to tak naprawdę nadal wyświetlany obraz - korzyść jest
taka, że przy wyświetlanym czarnym obrazie pixele odpoczywają, lampy pracują
nadal na ustawionej jasności (mocy). Wyłączony monitor - korzyść to
przedłużenie żywotności lamp podświetlających (żywotność obliczona na 50
tys. godzin) ilość uruchomień ma drugorzędne znaczenie. Najlepiej
wykorzystać funkcję w zarządzaniu energią opcji zasilania - "wyłącz
monitor". "

http://www.benchmark.pl/pytania_do/pytania_do_iiyama.html