Re: Wentylator CPU 5-pinów

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Mon 15 Aug 2005 - 21:19:03 MET DST

"dzieciol" <dzieciol@buziaczek.pl> wrote in message news:op.svj72dmf0r4d5m@-.belkin...

> Niestety drugiego obrazka nie uslo mi sie otworzyc, na pierwszym
> nie widze tego konnektora /5 pinow//.

Jak to nie, właśnie na pierwszym obrazku jest...
Czarne gniazdko i 5 pinów w jednym rzędzie.
Na prawo od białego gniazda na zasilanie.
Między dwoma elektrolitami przy dolnej krawędzi płyty.

> A co do tych nieszczesnych pinow, to moze serwis Della ci powie, choc mysle, ze nie, bo to znowu jakis dellowski patent i scisle
> tajne.

Serwis takich firm działa w następujący sposób:
Płyta główna? Jaki "part number"? Acha, wentylator nie działa?
Acha, trzeba wsadzić wentylator z kabelkiem zakończonym wtyczką
5-pinową, part number such and such... I problem z głowy.
Mam już doswiadczenie pewne w dzwonieniu do serwisów i wiem,
że oni nie operują na poziomie "który pin do czego", bo ich
interes nie polega na tym, aby pomóc klientowi dopasować do ich
peceta wiatrak NIE-DELLa tylko interes mają w tym żeby sprzedać
wiatrak DELLa. To w sumie jasne i zrozumiałe...

> PS. Otworzylo mi sie zdjecie. Niestety to co zwiazane jest z napisem
> CPU FAN jest nierozroznialne.
>
> PS2, Badz ambitny i nie trac nadziei w poszukiwaniach.

No jak się wkurzę to podłączę do tej płyty oscyloskop i problem wyjaśnię :-)