Re: Czy mozna w ten sposob uszkodzic plyte glowna?

Autor: Neo[EZN] <adessaxSKASUJ_at_wp.pl>
Data: Mon 15 Aug 2005 - 18:50:51 MET DST

Teo wrote:

> Sprawdź ten CPU w innej płycie - może źle założyłeś radiator i
> usmażyłeś CPU.
> Dobrze "działający" radiator jest przynajmniej ciepły, albo gorący
> (zależy od konstrukcji, materiałów, wielkości, obciążenia CPU) - w
> końcu odebranie i odpromieniowanie ciepła to zadanie dla radiatora.

Był ciepły ale nie gorący.

Wątpię żeby CPU był usmażony - kupiłem wersję BOX - czyli od razu z
wentylatorem. Radiator od spodu był wysmarowany pastą termoprzewodzącą także
wystarczyło tylko procesor wsadzić do płyty i na niego założyć radiator. Na
sokecie 754 trudno jest źle założyć procesor i radiator z wentylatorem.

Nie mam też jak sprawdzić tego procka - mam drugą płytę główną ale na soketa
462 :-/

I pytanie - czy płyta główna nie powinna wydawać dźwięków gdy nie włoży się
procesora? (ta milczy - ale wydaje mi się powinna wydawać dźwięki, głośnik
podłączony).

I drugie pytanie - czy nie ma żadnego zabezpieczenia przed przegrzaniem
procesora (Athlon 2800)? Raz udało mi się uniknąć spalenia procesora (Barton
2500) gdy przegrzany zasilacz mocno podgrzał powietrze wewnątrz obudowy -
procek miał 80 stopni C. i przy każdym jego obciążeniu był spowalniany i z
bzyka wydawało się charakterystyczne, niskie "biip".

--
      Neo[EZN] - GG: 1420038
    http://wroclaw.dolny.slask.pl