Re: Czy mozna w ten sposob uszkodzic plyte glowna?

Autor: Neo[EZN] <adessaxSKASUJ_at_wp.pl>
Data: Mon 15 Aug 2005 - 17:36:02 MET DST

Jolly Roger wrote:

> a PC speaker nie wydaje z siebie jakichś dźwięków?

Nic. Jest zupełnie tak jakby nie było prądu... Prąd jednak jest bo na tej
płycie głównej jest dioda która ma zapewne na celu sygnalizować problemy z
AGP - przy wkładaniu karty graficznej zapala się na ułamek sekundy. Komputer
chodził dobrze, nie działała stacja FDD więc wyłączyłem komputer, odwrotnie
podłączyłem kabelek IDE, odpaliłem komputer, wszedłem do BIOSa i to była
ostatnia chwila kiedy komputer chodził...

> Możesz wszystko rozmontować i jeszcze raz złożyć - może coś się
> poluzowało, jakieś styki są zabrudzone itd. Oczywiście zrób tez clear
> CMOS (od tego zacznij). Może pamięci padły. Zmontuj kompa w
> minimalnej konfoguracji i zobacz czy się odpala.

Co zrobiłem:
- obejrzałem płytę główną czy coś się nie spaliło - nic takiego nie widać,
nic nie pachnie brzydko
- wyciągnąłem wszystko - nawet procesor, płyta bez procesora powinna nadawać
dźwięki do bzyka - z podłączonym tylko zasilaniem
- włożyłem procesor - nic
- włożyłem kości pamięci - nic
- włożyłem kartę graficzną - nic (napisali że musi być AGP 4x lub 8x i
absolutnie nie 2x - moja karta ma AGP 4x więc jest OK).
- zmieniłem zasilacz na taki, który sprawdziłem że działa - nic

Myślałem że może być zepsuty przycisk włączający zasilanie ale po zwarciu
pinów POWER na płycie głównej nie ma żadnej reakcji... Płyty nie
przyciskałem zbyt mocno żeby nie uszkodzić ścieżek ani elementów na
płycie...

Wyciągnąłem bateryjkę CMOS-u i zresetowałem tę pamięć - za chwilę sprawdzę
czy to coś dało... Jeżeli nie to już skończyły mi się pomysły... Mam
nadzieję że to nie przez niepodłączone zasilanie ATX 12V...

--
      Neo[EZN] - GG: 1420038
    http://wroclaw.dolny.slask.pl