Re: Czy mozna w ten sposob uszkodzic plyte glowna?

Autor: Stanisław Kępiński <szydas_at_szydas.eu.org>
Data: Mon 15 Aug 2005 - 16:49:20 MET DST

Neo[EZN] wrote:
> Dzisiaj złożyłem komputer - procesor Athlon 64 2800+, płyta główna GigaByte
> GA-K8NS. Zainstalowałem Windowsa XP i po jakimś czasie (ok. 2 godziny od
> uruchomienia komputera) - komputer wyłączył się i już nie chce wystartować.
>
> Zauważyłem że zapomniałem podpiąć 4 pinowej wtyczki zasilania (ATX 12V) - w
> instrukcji obsługi napisali że gdy się tego nie podłączy to system nie
> wystartuje. Sprawdziłem na płycie GA-7NL i faktycznie tak jest ale na K8NS
> system normalnie wystartował i przez 2 godziny chodził. Zmieniłem zasilacz i
> [...]
zawsze jest ryzyko że padły regulatory i przetworniki napięcia na
płycie, jeżeli cały prąd poszedł tylko jednym obwodem. ta druga wtyczka
jest po to, żeby procek dostawał prąd swoim własnym obwodem i nie
obciążał pozostałych przetworników. na płytach msi i asusa jak się nie
podłączy tej małej wtyczki procek wogóle nie dostaje prądu i płyta
startuje tylko do momentu kiedy bios wykrywa komponenty - pokaże brak
procesora. IMHO można skorzystać z gwarancji lub rękojmi - nie
udowodnią, że nie było tej wtyczki, o ile im nie powiesz.
pozdr
szydas