Czy mozna w ten sposob uszkodzic plyte glowna?

Autor: Neo[EZN] <adessaxSKASUJ_at_wp.pl>
Data: Mon 15 Aug 2005 - 14:19:07 MET DST

Dzisiaj złożyłem komputer - procesor Athlon 64 2800+, płyta główna GigaByte
GA-K8NS. Zainstalowałem Windowsa XP i po jakimś czasie (ok. 2 godziny od
uruchomienia komputera) - komputer wyłączył się i już nie chce wystartować.

Zauważyłem że zapomniałem podpiąć 4 pinowej wtyczki zasilania (ATX 12V) - w
instrukcji obsługi napisali że gdy się tego nie podłączy to system nie
wystartuje. Sprawdziłem na płycie GA-7NL i faktycznie tak jest ale na K8NS
system normalnie wystartował i przez 2 godziny chodził. Zmieniłem zasilacz i
podpiąłem ATX 12V - nic nie dało. Sprawdziłem przewody - nic (a podpięte są
zasilania ATX i ATX 12V) - cisza, nic się nie dzieje, żadnych odgłosów...

W archiwum grupy znalazłem jedynie informację że gdy nie podłączy się tej
wtyczki to:
- system działa normalnie
- system działa niestabilnie
- system w ogóle się nie uruchamia

... ale czy płytę główną można w ten sposób uszkodzić? :((

Po tych 2 godzinach radiator CPU nie był gorący, bardzo gorący był radiator
chipsetu na płycie głównej.

--
      Neo[EZN] - GG: 1420038
    http://wroclaw.dolny.slask.pl