Re: życie komputera

Autor: CosteC <costec_at_konto.nie_lubie_spamu.pl>
Data: Sun 14 Aug 2005 - 23:52:06 MET DST

( i

Wolniej ci komp działa bo albo jest gorzej skonfigurowany albo np kodek
nowszy - bardziej wymagający.

> W przypadku elementów mechanicznych (przede wszystkim napędy CD/DVD, w
> pewnym stopniu także dyski)- jak najbardziej można zastosować takie
> pojęcie - ruchome części po prostu muszą się z czasem zużywać.

Ale p

> W przypadku elementów półprzewodnikowych - wydaje mi się (choć mogę się
> mylić), że takie zjawisko nie występuje. One albo są sprawne, albo nie...

Hmm nie do końca niestety tak jest. Półprzewodniki też się starzeją
zwłaszcza jak się przekracza parametry dopuszczalne. A ma to miejsce przy
przetaktowywaniu oraz jeżeli producent używa tanich części i zamienników. Np
w kochanych zasilaczach megabajta są 2 diody na 3A zamiast jednej na 12A
albo dwóch na 6A. Oczywiście jakiś czas to działa. Ale potem można zobaczyć
jak z diody odpadł cały plastik bo "przegrzana" to za delikatne określenie.

Kondensatory elektrolityczne też nie żyją za długo. Zazwyczaj elektrolit im
paruje i pojemność spada.

CosteC